torsdag den 16. maj 2013

sommerfuglekort


Jeg har engang set en tutorial eller anden vejledning hvor der blev stemplet og malet oven på glimmer. Det skulle da prøves, så jeg skar et stykke dobbeltklæbende folie til i den rigtige størrelse og satte det på hvidt karton. Så blev der hældt glimmer på og det blev presset godt fast.
Sommerfugle stemplet fra Tim Holtz blev gjort klar med archival ink og motivet blev stemplet på. Sommerfuglene blev malet med med tusch - primært promarkers, så vidt jeg husker.  Jeg prøvede mig lidt frem med hvilke farver der blev mest synlige, specielt der hvor der var meget stempelsværte.
Jeg synes ikke kortet skulle have en tekst eller andet, så jeg monterede det først med en lys grøn matte, og sat på et mørkere grønt karton i kortets størrelse.

Et lidt sjovt og anderledes måde at lave kort på - det er ret sjovt at lave noget forskelligt.

1 kommentar: