mandag den 3. september 2012

50 års fødselsdagskort

Allerførst tusind tak for de kommentarer I ligger på min blog. Jeg bliver glad hver gang. Skulle der være nogle der vil lifte nogle af mine kort, så er I altid velkommen til det, jeg bliver kun beæret hvis der er nogle der har lyst til det. Skulle der være spørgsmål til noget af det jeg har lavet så kontakt mig endelig.





Nu til dagens kort - jeg så dette kort på et marked i Husum (Nordtyskland), hun havde lavet det som minialbum. Jeg kiggede godt på hvordan det var foldet, da hun ikke havde nogen blog eller hjemmeside med vejledning på. Da vi kom hjem gik jeg igang efter hukommelsen og fik foldet kortet.








Set forfra ligner det nærmest et hus.... jeg har foldet 2 hele scrapark og limet dem sammen, så der bliver 2 opslag
Jeg har brugt 2 sider af Tim Holtz craft resist papir og farvet det med distress stains.




Jeg skulle bruge et kort til en 50 års fødselsdag og der skulle være noget med nogle syting, da fødselaren skulle have et gavekort til et kursus hos en skrædder og så selvfølgelig en fødsesdagshilsen. Det første opslag var reserveret til alle sytingene, jeg hentede nogle billeder på skrædderens hjemmeside og tilføjede lidt giner, rammer, knapper, blomster m.m. Alle blomsterne er lavet i stof. Lidt embossingfoldere er også brugt og et enkelt stempel.

Et par detaljer fra 1. opslag


Så til 2. opslag - her var fødselsdagshilsen og plads til gavekortet var i fokus. Jeg har blandet så meget som muligt, men forsøgt at holde det indenfor de samme farvetoner, og så er der ellers pyntet med perler og lidt glimmerspray.





Det har været et rigtig sjovt kort at lave, hvis der skulle være nogle der gerne vil have målene hvor jeg lavet scoringslinjerne, så sig til så vil jeg forsøgt at lave en skitse der beskriver det.
Modtageren blev rigtig glad for kortet, og flere af gæsterne var ret imponeret, det gjorde fornøjelsen ved at lave kortet endnu større, og det jo altid dejligt når folk kan lide det man laver.


Det blev et ret langt indlæg - håber I har set med hele vejen.....


Jeg deltager med kortet i udfordringen hos Card and Scrap hvor der skal bruges dies.







4 kommentarer:

  1. Det er da bare super flot, jeg kan godt forstå hun blev glad for det og så er det anderledes end et kort, rigtig god ide.

    SvarSlet
  2. Hold da op et flot - og indviklet kort.
    Hvis du lægger en tut ud en dag du har god tid....., så er der nok flere der bliver glade. I hvert tilfælde mig.

    SvarSlet
  3. åh... hvor er den bare flot ♥

    10000 tak for at du deltager på card and scraps udfordring,
    knusss♥

    SvarSlet
  4. Kjempeflott kort!! Fantastisk bretteteknikk!!!

    Takk for at du deltar i denne utfordring hos Card and Scrap.
    Lykke til i trekningen – og håper du blir med oss neste gang og!

    klem fra
    Eva`s Scraproom
    DT medlem

    SvarSlet