søndag den 19. januar 2014

Tape til overførsel af billeder





Som beskrevet i forrige indlæg så følger jeg Creative Jump Start, hvor kunsterne leger med ting fra den almindelige husholdning. Her jeg overført billeder fra gamle postkort med bred pakketape.

Det første billede er et gammel sort hvid postkort af min fødeby - Ballum. Jeg har overført billedet til en gul baggrund jeg selv har lavet - se det gule papir lige under billedet. Man kan selvfølgelig også overføre på tekstside eller lignende som giver en fed effekt, bare ikke til dette billede. Jeg synes detaljerne i billedet forsvandt og det blev en rodebutik i stedet for. Men jeg skal helt sikkert prøve med et andet motiv. Husk bare på at kopier fra en ink-jet printer ikke virker..... Men ellers sæt tape på, læg strimlen i vand og efter noget tid rulles papiret af bagsiden.... teknikken er ikke ny, men nogle gange skal man jo lige huskes på det...


Det andet billede har jeg overført på blålig baggrund - samme som de små blå blomster. Jeg ved ikke hvor motivet stammer fra, jeg har brugt et gammel sort hvid postkort.

Med dette indlæg deltager jeg i konkurrencen om en super fed giwe-away.



1 kommentar:

  1. aw, that's too bad about your print. I have used that same technique with magazine images and it has worked for me. Good luck on your next one

    here from CJS2014 Faber-Castel link page

    SvarSlet