mandag den 9. december 2013

julekort med krybbemotiver

Jeg har altid syntes at motiver med Jesus og krybben gode til jul, og dem har jeg også lavet mange af i år - der er ikke mange tilbage, de er forsvundet næsten lige så hurtig som jeg har lavet dem. Jeg måtte endda på tidspunkt bestille noget ekstra papir - af det motiv som er på det første kort.
Jeg har lavet kort med dette papir i mange forskellige variationer - denne udgave er en af dem jeg syntes bedst om.

I Tyskland har jeg købt en krybbespil til at klippe ud og sætte sammen, her har jeg bare reduceret størrelsen af billedet på forsiden.



Gamle glansbilleder med dette motiv er ret sjældne at finde, men det er lykkedes mig med dette motiv. Baggrunden er hjemmelavet med distress ink og embossingfolder.


Figurerne fra ovennævnte krybbespil - her er det blot figurerne jeg har reduceret størrelsen på.

en variation med glansbilled motivet. Jeg har virkelig nydt at lave en masse julekort, og der er et par stykker at vise endnu - bare rolig jeg vil ikke vise dem alle her på bloggen. Hvis der er nogle der gerne vil se dem alle, så klik på mit link til picasa webalbum, der ligger de alle under mappen med julekort.

Nu er det vist ved at være tid til at skrive mine egne julekort - og så må jeg se om der skal laves nogle flere, eller om jeg har de rigtige på lager endnu.



1 kommentar:

  1. De er smukke. Sælger du af dem? Jeg samler på julekrybber - og også kort med krybbemotivet, men det er svært at finde i Danmark :-)

    SvarSlet